SOCIAL MEDIA

SOCIAL MEDIA

Skuteczna promocja w social media?

INTERNET to potęga...

Jeszcze niespełna kilkanaście lat temu wiele osób było zdania, że Internet nigdy nie stanie się popularny, przynajmniej nie na tak wielką jak obecnie skalę. Teraz już nikt nie może zaprzeczyć, że jest on jednym z najistotniejszych narzędzi służących do pracy, rozrywki, kontaktów interpersonalnych, zdobycia informacji itd.
Dziesięć lat temu zaledwie jedna czwarta dorosłych uważała się za użytkowników Internetu, a już pięć lat później w sieci można było znaleźć połowę Polaków. W 2015 Liczba ta wzrosła do 64% i na tym zapewne się nie skończy. Wniosek nasuwa się sam - Internet rośnie w siłę.
Obecnie w  Polsce mamy 25,71 mln użytkowników Internetu. 66,6% populacji w kraju ma dostęp do Internetu, 14 milionów (36% populacji) aktywnie korzysta z mediów społecznościowych.

... a SOCIAL MEDIA to sukces

Wiele osób podchodzi do mediów społecznościowych sceptycznie, jednak tutaj sytuacja ma się podobnie, jak w przypadku statusu i wpływu Internetu. Na początku 2016 roku liczba polskich użytkowników Facebooka przekroczyła barierę 14 milionów. Jest to więcej, niż wynosi połowa populacji Polski. Jeśli chodzi o Instagram, to liczy on już 3,2 miliona użytkowników, z których 2/3 należy do bardzo atrakcyjnej marketingowo grupy konsumentów w wieku 13-24 lat. Na tym nie koniec, gdyż od połowy 2016 roku facebookowe reklamy są wyświetlane także poza Facebookiem i Instagramem, co oznacza zwiększone zasięgi.
Globalnie wygląda to jeszcze bardziej spektakularnie – obecnie można doliczyć się 2.31 miliarda użytkowników social media (co stanowi 219 milionów więcej niż w 2015 r.) Niewątpliwie będzie ich jeszcze więcej!

Dlaczego nasza agencja stawia na social media?

Liczby mówią same za siebie
Ilość użytkowników poszczególnych kanałów społecznościowych rozkłada się następująco:
Facebook – 1,59 mld aktywnych użytkowników miesięcznie, Whatsapp – 900 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, Instagram – 400 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, Twitter – 320 mln aktywnych użytkowników miesięcznie,
LinkedIn – 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Większość z Twoich potencjalnych klientów również znajduje się w tym gronie - a my potrafimy skutecznie do nich dotrzeć.

Szukaj tam, gdzie CIEBIE szukają
Znaczącą sprawą jest w tym przypadku fakt, że na pytanie: „czy kiedykolwiek kupił/a Pan/i coś przez Internet?” twierdząco odpowiedziało: w 2008 roku 57% , w 2013- już 74%, a w 2016 aż 80%. Niewątpliwie liczba ta będzie sukcesywnie wzrastać. Idąc dalej: skoro na samym początku 2016 roku liczba polskich użytkowników Facebooka przekroczyła barierę 14 milionów (odsetek osób korzystających z mediów społecznościowych jest więc niebagatelny),to wniosek: „SOCIAL MEDIA SPRZEDAJĄ” wydaje się oczywisty.

Skuteczność i wydajność
Tym razem statystyki są równie bezlitosne i jednoznaczne: osoby korzystające z social media są w stanie obsłużyć średnio cztery do ośmiu razy więcej klientów w ciągu godziny niż obsługa telefoniczna. Nie dziwi więc fakt, że dla 60% firm korzystanie z mediów społecznościowych to sposób na odróżnienie się od konkurencji. Oszczędzasz czas, trafiasz skuteczniej i do większej liczby ludzi, czym wyprzedzasz konkurencję. Finalnie jesteś w stanie osiągnąć więcej za mniej i w krótszym czasie. Czy nie o to chodzi w promocji?

Selekcjonowanie grup docelowych
To Ty najlepiej znasz swoich klientów - wiesz, co lubią i czego oczekują. Facebook daje takie narzędzia, które pozwalają jeszcze dokładniej wyselekcjonować grupę Twoich potencjalnych klientów. Dzięki social media możesz dowiedzieć się, jakie preferencje mają osoby, do których pragniesz skierować promocję, zrozumieć czego potrzebują oraz sprawdzić, jakie mają oczekiwania i wykorzystać to w konstruktywny sposób. Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie: czy dokonam tego samego za pomocą ulotek, plakatów czy reklamy w radio?

Chcesz się przekonać, jak to działa w Twoim przypadku?

Chcę wiedzieć, jak inni widzą mnie w social media

Ponad
3 000 000 000 internautów
w zasięgu

Ponad
14 000 000 aktywnych użytkowników
mediów społecznościowych w Polsce

W akcji przez
8765 godzin
w ciągu roku

Poznaj szczegóły naszej oferty lub zapytaj o indywidualne rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookies. Więcej w dziale Polityka prywatności.