Kto w dzisiejszych czasach nie ma funpage na facebook’u? To przecież najlepsza wizytówka Twojej firmy, idealny sposób na to, by dotrzeć do potencjalnych klientów. Jednak prowadzenie funpage to prawdziwa sztuka – wymaga nie tylko znajomości grupy docelowej,ale także wiedzy na temat internetowej sieci społecznościowej facebook. Z chęcią pokażemy Ci, jak robią to prawdziwi profesjonaliści, którymi jesteśmy z całą pewnością.

Dużo postów to ciągle za mało

Zacznijmy od kwestii podstawowej – publikowania postów na funpage. Wydaje Ci się, że jeden post dziennie wystarczy? To jeden z najczęściej popełnianych błędów na facebooku. Zapamiętaj prostą zasadę: dużo to ciągle za mało. Zwłaszcza teraz, gdy facebook przycina zasięgi, bo chce na nas zarobić więcej pieniędzy. Jak inaczej możesz dotrzeć do swoich fanów, jeśli nie przez ciągłe przypominanie im o swoim funpage? Każdego dnia powinieneś publikować kilka postów, licząc na to, że zobaczy je jak najwięcej osób. Prawdziwi socialmedia ninja to wiedzą, więcej postów to więcej organicznego zasięgu ZA DARMO! Jeśli obawiasz się, że nie znajdziesz na nie pomysłu, przeczytaj całość naszego artykułu – w dalszej części nie zabraknie inspiracji.

Pieseły, koteły i memy z małpolakiem

Kto nie lubi memów i słodkich zwierzaków? My nie znamy takich ludzi i doskonale wiemy, że każdy, nawet najbardziej uparty smutas, od razu uśmiecha się, gdy widzi uroczą grafikę z kotem. Twoi fani z pewnością docenią to, że tak doskonale ich rozumiesz i wrzucasz na swój funpage filmy i memy, które znalazłeś w sieci. Oczywiście, szybko zobaczysz to zresztą po liczbie reakcji i wartościowych komentarzy w stylu „hehe”, „lol”, „xD”. W social media chodzi przede wszystkim o zaangażowanie użytkowników w życie marki, a niewiele jest materiałów, które zrobią to tak perfekcyjnie, jak właśnie grafiki z zabawnymi zwierzakami. Pamiętaj, aby testować swój przekaz. Może Twoja grupa docelowa lepiej reaguje na określoną rasę kotów albo preferuje memy z kwejka? I nie pozwól, by cokolwiek Cię ograniczało – funpage ma wyrażać core values Twojej marki, a nikt nie zna ich lepiej niż Ty. Wrzucaj tam zatem wszystko, co Ci się podoba. Nie ważne, że mem jest sprzed kilku lat. Jeśli Tobie się podoba, to oznacza, że idealnie opisuje Twój produkt. Nawet jeśli niektórzy się nie śmieją.

Emotikonki

Czy wiesz, że posty z emotikonki działają statystycznie o 99% lepiej od tych, które są zupełnie „gołe”? Jest tak, bo emotikonki niosą, tak jak wskazuje nazwa – EMOCJE, a wiemy, że emocje sprzedają. To podstawa marketingu sieciowego w Internecie epoki digitalowej. Poza tym treści z graficznymi wyróżnikami łatwiej wpadają w oko odbiorcy, dlatego dają lepsze współczynnik CTR, a więcej użytkowników w nie klika. Wiesz, co to oznacza? Tak, ilość emotikonek wprost przekłada się na ROI! Im ich więcej, tym lepiej. Tutaj warto zastosować podobną zasadę, jak w przypadku ilości publikowanych postów. Szczególnie, że istnieją poważne podejrzenia, że algorytm facebooka uprzywilejowuje wpisy z dużą ilością emotikonek i chętniej wyświetla je w newsfeedzie. Jest to związane z polityką portalu, który chce być bardziej kolorowy i młodzieżowy tak jak Snapchat. Chodzi o zatrzymanie młodszych użytkowników.

Konkursy!

Jeśli chcesz, by Twój funpage był naprawdę popularny, musisz organizować konkursy. Pewnie nie raz widziałeś, jak wielkie zainteresowanie wzbudzają one na innych stronach, które zyskują nie tylko masę komentarzy pod konkursowym postem, ale także zaskakująco dużo polubień strony. To funpage, na których powinieneś się wzorować! Jak zrobić naprawdę dobry konkurs? Ktoś mógłby powiedzieć, że potrzebujesz do tego drogiej nagrody, o którą warto będzie się bić – nie słuchaj jednak tych głosów, konkurs możesz zorganizować przy naprawdę minimalnym wkładzie własnym, zyskując przy tym spore zainteresowanie. Słyszałeś kiedyś o rozdaniach? To nic trudnego: wystarczy drobna nagroda, kubek związany z Twoją firmą czy inny niewielki gadżet. Następnie w poście prosisz o komentarze ze zgłoszeniami i koniecznie oznaczeniem osoby, która mogłaby wziąć udział. Pamiętaj, by w założeniach wpisać udostępnienie i polubienie posta konkursowego, a także polubienia funpage. Oczywiście konkurs musi być sprawiedliwie rozstrzygnięty – dlatego napisz, że rozwiązanie nastąpi w drodze losowania. I nie przejmuj się regulaminem, przecież i tak nikt go nie przeczyta. Po tak świetnie zorganizowanym konkursie możesz być pewien, że Twój funpage zyska mnóstwo like’ów, na które w pełni zasługuje.

Grafiki

Wiesz, że Twoje posty muszą zaskakiwać nie tylko treścią, emotikonami i pomysłowością formy, ale także grafiką. Całe szczęście na Facebooku jest masa funpage, które specjalizują się w tworzeniu materiałów, które z pewnością Ci się przydadzą. Śledź ich strony i wybieraj to, co podoba Ci się najbardziej oraz co dobrze odzwierciedla charakter Twojego biznesu i funpage. Wystarczy, że klikniesz w ten post i pobierzesz grafikę. Dopisz jakiś angażujący tekst (pamiętaj o emotikonach!) i voilà, masz gotowy post. Bez większego wysiłku udało Ci się stworzyć unikalny materiał na swój funpage. Jeśli jednak posiadasz zaawansowane umiejętności graficzne, możesz zawsze tworzyć grafiki samodzielnie. Podstawowe opanowanie programów takich jak np. Canva nie zajmie Ci więcej niż dwa tygodnie.

Komentarze

Pod swoimi angażującymi postami zobaczysz nie tylko wiele like’ów, ale przede wszystkim komentarze. Powinieneś na nie odpowiadać, żeby utrzymać kontakt z fanami funpage. Oczywiście Internet pełen jest hejterów, więc nie przejmuj się zbytnio negatywnymi odpowiedziami pod Twoimi postami, wszakże hejter jest z definicji sfrustrowanym, samotnym facetem w średnim wieku, który mieszka z matką i całe dnie ogląda filmiki z gier na Youtube. Wystarczy, że na nieprzychylne komentarze odpowiesz w ostrym tonie – nie bój się wyrzucić takiemu delikwentowi jego nieznajomości tematu i chamstwa, zarzucając go przy tym inwektywami. Od razu będzie wiedział, że na Twoim funpage takie gierki nie przejdą. Przy okazji wywołasz żywą dyskusję – dla Ciebie to sytuacja win-win.

Podążaj tą drogą, młody adepcie sztuki prowadzenia profilu w sieci społecznościowej, a możesz być pewien, że pewnego dnia Twój funpage stanie się przykładem dla innych. A może znasz jakieś metody, które powinny znaleźć się w naszym artykule? Koniecznie daj znać!