Z czym kojarzy Ci się Dzień Kobiet? Z kwiatami i czekoladkami? A może z uprzejmością, z którą każdego innego dnia jest troszeczkę inaczej? Nam, z racji wykonywanego zawodu, przypominają się w tej chwili te najlepsze, rozdzierające serce bądź zabawne kampanie, które pokazują siłę kobiet, ich delikatność, poczucie humoru lub zagrożenia, na które są narażone. Wybraliśmy dla Ciebie te, które uważamy za najlepsze.

Organic Balance

Jak wygląda poranek większości kobiet? Często nie mamy czasu na to, by zjeść porządne śniadanie, a zęby myjemy pod prysznicem, albo w trakcie szybkiego ogarniania łóżka. Właśnie do tych aktywnych, zabieganych, pracujących mówi Organic Balance. I zna je bardzo dobrze – nie tylko pokazując ich prawdziwe codzienne wyzwania, ale też odpowiadając na nie. Spora doza humoru i kopniak dla stereotypowego wizerunku promiennej, zachwyconej i mającej czas na wszystko damy.

This Girl Can

Główna zasada tworzenia przekazu dla kobiet to – „daj im siłę”. „This girl can” robi to fenomenalnie, zachęcając wszystkie kobiety, niezależnie od rasy, wieku czy wagi, do aktywności fizycznej. Prosty przekaz, doskonale dobrana muzyka i świetnie napisane hasła. Właśnie w taki sposób pokazuje się, na czym naprawdę skupiają się dzisiejsze kobiety – na dążeniu do celu, realizacji własnych pragnień, mając przy tym w nosie to, co powiedzą inni. „I kick balls/ deal with it”. Już dawno nie widzieliśmy tak zaczepnej reklamy.

Dove Real Beauty

Dove to prawdziwy mistrz femvertisingu – firma już od lat pokazuje, że doskonale rozumie potrzeby swoich klientek. Pokazując naturalne piękno, kobiety młode i dojrzałe o różnych kształtach i kolorze skóry, zaskarbili sobie sympatię i zaufanie. Oczywiście zdarzały im się wpadki, ostatnia w październiku zeszłego roku, jednak ogólny wydźwięk marki jest nadal ściśle związany z umiejętnością odkrycia prawdziwej twarzy kobiecości. W przypadku kampanii Real Beauty przeszli samych siebie, uświadamiając uczestniczkom, że są piękniejsze niż myślą. Dove, trącając odpowiednie struny, nie tylko sprawnie sprzedaje swój produkt (który ani razu nie pojawił się w spocie), ale także mówi o realnym problemie samoakceptacji. Łezka może się w oku zakręcić.

Bodyform

Zaczęliśmy pisać o kampanii Always „Like a girl’, która w fantastyczny sposób walczy ze stereotypowym wizerunkiem słabych dziewczyn. Jednak po krótkim zastanowieniu doszliśmy do wniosku, że spot Bodyform bardziej zasługuje na znalezienie się na tej liście. Dlaczego? Bo w sposób bezpośredni sprzeciwia się tabuizacji miesiączki. Kto z nas nie zna niebieskiego płynu pokazywanego w setkach reklam podpasek? Kobiety już od dawna mają tego dość – przecież żadna z nich nie ma błękitnej krwi, to nie ten kolor pojawia się na podpaskach, wkładkach czy tamponach. Przełamująca bariery reklama Bodyform mówi wprost: miesiączka to normalna sprawa, pokazywanie tego, jak naprawdę wygląda, również powinno być normalne. Brawo!

Nike: This is us

W tym zestawieniu nie mogłoby zabraknąć Nike – to jedna z tych firm, które na całym świecie kojarzone są z genialnych kampanii ukazujących siłę i wytrwałość kobiet. Tym razem skupia się nie tylko na sporcie, ale także kwestii kulturowej, związanej z konserwatywnym społeczeństwem tureckim. Nike pokazuje atletki z całej Turcji, które walczą nie tylko ze swoimi ograniczeniami, ale także z tradycyjnymi rolami społecznymi i genderowymi. Kobiety zawsze są ciche, a ich dłonie delikatne i przyzwyczajone tylko do gotowania obiadów? Dobre sobie – te wojowniczki udowadniają, że przekraczanie barier mają we krwi.

he most provocative fashion show ever

Sprawy kobiet bardzo często stają się głównymi tematami kampanii społecznych. Rak piersi, gorsze płace, przemoc domowa, gwałt. To właśnie ten ostatni problem stał się przyczynkiem do stworzenia projektu „guilty clothes” pokazanego na London Fashion Week. Goście pokazu, skuszeni zapowiedzią najbardziej prowokacyjnej kolekcji ubrań, nie byli świadomi, że zobaczą modelki ubrane w stroje do bólu zwyczajne, które każda kobieta mogłaby założyć na co dzień. A jednak sprowokowały, prawda? Bo to przecież ubiór kobiet sprawia, że gwałciciel nie jest w stanie się powstrzymać. The Survivors Trust walczy z tym krzywdzącym przekonaniem w sposób pomysłowy, dający do myślenia i chwytający za serce. Spróbuj nie uronić łzy podczas oglądania tego materiału.

A Tobie, jakie kampanie reklamowe z kobietami i dla kobiet najbardziej zapadły w pamięć? Wszystkim Paniom życzymy oczywiście wszystkiego dobrego w przededniu ich święta!